Jste zde: Zuzy blog / Mé ach jo / "Komunisti a Rusáci jsou svině"
24.10.2005 | Mé ach jo

Včerejší návštěva rodinného kruhu z otcovy strany nezklamala ani tentokrát. Celé odpoledne se vcelku klidně neslo v duchu Vyvolených, televizních seriálů, zlevněného mlýnku na mák a ptačí chřipky. Jenomže...
Náhle babička z ničehonic prohlásila: "Tu Hrzánovou nemůžu ani cítit!" Načež se přidal i můj táta, a to už jsem zvědavostí celá hořela, proto jsem se zeptala, jaký mají k tomu důvod, jelikož Bára Hrzánová je jedna z mých oblíbených hereček mj. proto, že je svá. Je to originální žena s originálními názory, smyslem pro humor a zvláštním citem pro svět, do něhož šíří tichou ale zřejmou pozitivní energii.
"Dyť vona je tak vošklivá," prohlásila babička. "Vona jak má ty vlasy furt krátký a jak vypadá, dyť to není vůbec pěkná herečka!"
"No, právě, každá herečka chce bejt přece hezká, ne? Přece se malujou a chodí k holiči, aby vypadaly dobře a tahleta Hrzánová, ta vždycky vypadá..." řekl můj táta.
Namítla jsem, že přeci proboha nezáleží na tom, jak kdo vypadá, zvlášť když jde o herečky jako Bára, vždyť dostala cenu Thálie!
"No jo," namítla zase babka, "já chápu, že v divadle jsou potřeba i ošklivý herečky, protože se musej hrát i role jako čarodějnice a tak..." "Ale to její vystupování, to je hrůza, že se nestydí! Ona je tak vulgární, vždyť to se vůbec nehodí! Je tak sprostá, že se mi tím úplně zprotivila!" spílala dál babička.
Zeptala jsem se co provedla tak strašného, protože už mi pomalu docházel dech. Byla jsem tak rozčílená! Takový hloupý povrchní názor jsem opravdu nečekala. Báru mám ráda právě proto, jak vypadá, jak se obléká a češe a hlavně jak se chová. Je svá. Je tím krásná!
Odpověď na mou otázku se dostavila záhy: babička řekla, že Bára Hrzánová v televizi na plnou pusu prohlásila, že: "komunisti a rusáci jsou svině!"
Už chápu, proč ji to tak pohoršilo - je zarytá komunistka. Nicméně mne zklamala, protože takhle odsuzovat člověka s vlastním názorem, ať už je to pravda nebo ne, je jasný důkaz laciné povrchnosti.
Babi: zklamala jsi mě.
Báro: mám tě ráda právě proto, jaká jsi!
Myslím si, že: komunisti a Rusáci jsou svině!
Doporučte tento článek přes: linkuj.cz | jagg.cz | del.icio.us | bookmarky.cz | topclanky.cz | vybrali.sme.sk | mediablog.cz
ghost, web
04.10.2005 11:09
Je těžké očekávat od lidí jen to, co opravdu mohou splnit, a ne víc. Člověk od nich něco očekává, a oni ho zklamou.
Pokud odsoudíš babičku pro její názor, čím se budeš lišit od ní, která odsoudila Báru také pro její názor? Tím, že Tvé odsouzení je ušlechtilejší? To důležité slovo je Tolerance. Všichni jej znají, ale málokdo jej umí v životě použít. Myslím, že Ty to umíš :-)
zuza
04.10.2005 16:06
asi ano. ale já proti jejím komunistům nic nahlas nemám do té doby, než se ona začne navážet a odsuzovat mé antikomunisty a zajímavé lidi s vlastním názorem a jasným rozumem. přeci nelze jen tak nečinně přihlížet v rámci "tolerance" a neříci něco na obranu svých ideálů, jež ona odsuzuje. Tolerance je o nenásilnosti, ale ne o hájení zájmů. to že jsem řekla, že mě zklamala znamená, v tomto ohledu. Jelikož vím, že její názor není podložen ničím racionálním, nýbrž pouze tím, v jakých ustálených konvencích, falešné morálce a komunistických ideálech se plácá celý život.
ghost, web
04.10.2005 16:22
Jen jsem si rejpnul :-)
zuza
04.10.2005 16:53
jasne:) dekuju za to :)
Ten z Prahy, web
04.10.2005 18:05
Můžu jen říct, že bys neměla tolik generalizovat :) Rusové jako národ jsou asi stejné svině jako Češi, Poláci či vých.Němci. To se přece nedá takhle říct.
Komunisti, to už je věc jiná a: ano, Komunisti s velkým "K" byli, jsou a budou vždycky svině. Tím velkým K bych chtěl symbolizovat míru angažovanosti v kastovní společnosti dané třídním viděním světa.
Čtu teď Škvoreckého Mirákl a v něm je, myslím si nejsřízlivěji popsáno to, co se skutečně za lidového socialismu dělo a na koho by měla padnout vina. Univerzálně.
Hezký den! :)
PS: Měla jsi babičce říct, co si o jejich názorech myslíš přímo do očí.
ghost, web
04.10.2005 18:19
Za rejpnutí se neděkuje :-)
Vždycky bylo mládí hodně revoluční a staří lidé toužili spíš po jistotách. Není to tak dávno, co lidé vzpomínali na klidnou atmosféru první republiky. Teď vzpomínají zase na jistoty socialismu. Staré lidi nikdo nepředělá. Tak musíš zůstat co nejdýl mladá :-)
ohm
04.10.2005 19:06
zájímalo by mě na jakou jistotu budeme vzpomínat mi,ale to jiné téma,když jsem se narodil byli tu,když jsem začal chápat byli pryč,znám tu dobu zprostředkovaně z filmu,z knih-ty se týkají,ale snad jen nejvyšších,jak žily lidé to nevím,podobné neděle jsem zažíval i já + se nadávalo ještě na cikány,už se podobných "diskusí" neúčastním,je to vděčné téma,když dojdou slova a náměty k povídání,když trapnost ticha hrozí zkazit oslavy čehokoliv,nikdy jsem na to zbaběle nic neřekl jen tupě mlčel,ale pokud bych jednou sebral odvahu,byla by to hodně ostrá výměna názorů a jaké by měla důsledky si ani nepředstavuji
zuza
04.10.2005 21:16
Pražákovi: doufala jsem, že z kontextu jasně vyzní, jací rusáci jsou předmětem mého opovržení stejně jasně jako jací komunisti... Znáš mne snad již trochu abys věděl, že nejsem xenofobní rasistka s primitivním metrem na všechny nečechy...
zuza
04.10.2005 21:22
ohm: jak mi rozumíš... :) přeci nemůžu do očí říci babičce že si myslím, že její ideály a myšlenky kterými žije celý život jsou mi cizí a že jimi opovrhuji, že nenávidím nostalgické vzpomínky na komunismus, na chleba za 2,50 a benzín za kačku... že je od ní dosti povrchní a zaslepené co říká o Báře Hrzánové :))) atd... Přeci by se naštvala nebo rozbrečela. Přeci tohle nemůžeme říkat vlastním babičkám! Proto mlčím dokud to jde a ono to vždycky nějak jde...
Pedro
05.10.2005 16:23
to jsou věci .. tak babičce připomeň že když byl chleba za 2, 50 brala vejplatu tak 900kcs? no vodhadem...a vůbec není nic hezčího než ostrá mezigenerační diskuze...snad jedině čučet na fotbál
jura, janosik26 (zavináč) seznam.CZ
05.12.2005 18:09
Baryšo seš PIČA!!!
zuza
06.12.2005 09:51
Jura: ne, ty seš!
Vita, web , info (zavináč) claireton-chorale.com
08.12.2005 19:27
Každá doba má své a mezigenerační rozdíly si "užíváme" každý. Zuzo, na 99% s Tebou a Tvými názory vždy souhlasím. Ale mám výhradu k Rusům. Některý z nich jsou svině, stejně jako někteří Češi jsou svině. Ale ne všichni. Na celém Světě je mnoho dobrý a mnoho špatných lidí. To je taková zvláštní rovnováha. Ty jsi dobrý člověk. Stejně jako třeba ghost.
zuza
09.12.2005 09:20
Vita: Ja jsem to samozrejme nemyslela zle. Jsem ten posledni clovek, ktereho by napadlo delit lidi podle narodnosti na dobre a zle. Uz jsem dostala dost podnetu k vasnive diskusi na toto tema, kdyz si lide muj clanek precetli. Zacali mi vyvracet, ze jsou komunisti svine, jak pisu a za rusaci nejsou vsichni stejne. Paneboze to je mi naprosto jasne nikdy bych se neodvazila tvrdit, ze vsichni ti, o kterych zde pisu jsou do puntiku spatni lide. Jsou dobri i zli, jak mi tu pisete, s tím bez výhrad souhlasím. Tohleto vsechno je spise jen postoj k jejich ideologiim a historickym zlostem jichz se dopustili, v zadnem pripade tim nemyslim kazdeho konkretniho jedince hlasiciho se k teto ideologii. Stejne tak bych mohla napsat, ze Nemci jsou svine a Albanci a Korejci ale ja se soustredila nikoliv na rozpitvavani politicke situace (na to nemam intelektove ani nastudovano) ale spis jsem to pojala v duchu divadelni hry Hrdy budzes! Skutecne si nemyslim, ze vsichni jsou svine! Ovsem bylo jich dost. za tim si stojim. Jejich ideologie i zpusob prosazovani byl svinsky zly a vypocitavy.
Lojza je dobrej chlap
06.02.2006 17:36
Babička forever, to ty máš jedovatý názory! A bacha nato...
zuza
06.02.2006 19:04
bacha na co? :)
D.
01.05.2006 22:56
Krávo...
zuza
02.05.2006 07:23
D. Mám tu čest s komunistou? :) díky za "zdravý" názor! Vezmu si z něj ponaučení pro nedaleké volby!
D.
18.05.2006 19:00
Nejsem žádná komunistka! Rasistko zasraná...
zuza
18.05.2006 22:37
Rasistka??? asi to nechápeš, nečetla jsi článek, jen titulek. Ten není z mé hlavy, ale z hlavy Ireny Douskové a i kdyby byl z mé, nemáš právo být zlá. V kontextu hry Hrdý Budžes je to velmi vtipná a trefná replika. Nepochopila jsi nic. Vybídla bych tě, abys o své zlosti pohovořila blíže, ale asi to neuděláš, nebo ano?
březenský, web
08.09.2006 14:17
nesmírně se stydím za některé naše občany jako p. hrzánová, kočičková a především irena dousková. kdyby se j.v.stalin, sovětký národ a rudá armáda opozdili o 3 roky, tak by 90% našeho národa skončilo zaplynováno jako židé v koncentrácích.
březenský, web
08.09.2006 14:27
ještě jeden dodatek k mému minulému příspěvku: ještě více se stydím za komisi, která udělily cenu thalie B.Hrzánové.
zuza
09.09.2006 08:10
Zachránili by nás Američani přece... Takhle sice méně zemřelo v koncentrácích, ale, (a je to také úctyhodný počet a jsou to také lidské životy a také nevinné,) skončilo ve vězeních, pracovních táborech, v životě ve strachu a vykořisťování a to všechno proto, že se odvážili nesouhlasit s něčím, co se kolem děje. Ty nesouhlasíš s mým článkem a řekneš to nahlas. Troufl by sis to tenkrát? Napsat do novin že je to pitomost co píší a že s tím nesouhlasíš? Neříkej, že všechno bylo idylické a ty sis nikdy na nic stěžovat nechtěl... díváme se na dvěstě kanálů v televizi a když se nám nelíbí paroubek, pošleme mu smsku nebo podepíšeme petici ať odstoupí... Co jsme mohli dělat tenkrát? Bylo to "skvělé období." Zachránili nás před smrtí aby si s námi mohli dělat co se jim zlíbí. Aby měli ovce do svých stád. Zbrzdili náš vývoj. Komunisti jsou svině. Dnes i tenkrát. Zavřel bys mě za takový názor? Jestli jo, tak tě tu vítám na svých stránkách, máme, vážení přátelé, další co do činění s komunistou... Dobrý den
březenský, web
10.09.2006 16:00
K předešlému příspěvku. Je nutné objektivně uznat, že v posledních 40 letech byla řada chyb, nedostatků, v projevech politiků bylo veliké množství frází , ale na druhé straně udělalo se velké množství věcí pro prosté občany. Ti co stále vytahují 50. tá léta měli by se zamaslet nad tím, kolik lidí již zahynulo v Afganistánu, Iráku, kolik Palestnců bylo zabito, protože se snaží o navrácení jejich území okupovaných Izraelem, o návrat milionů jejich občanů vyhnaných z Palestiny. Jistě je škoda každého člověka, který nespravedlivě příjde o život. Berte ale na vědomí, že nikdy nemůže existovat společenský systém, který by vyhovoval všem občanům. Jiný je zájem majitele velké firmy a jiný je zájem občana , který má pouze své ruce nebo mozek.
šimi
24.02.2007 17:09
Nebejt těch komunistů a rusů tak tu dneska hajlujem
zuza
25.02.2007 10:49
Nebylo to náhodou tak, že nás jako první přijeli do Plzně osvobozovat Američani??? Rusové se pak přisrali z druhý strany a vzali osvobození na sebe a pak nás za dvacet let přijeli okupovat a nebejt těch, co se toužili vymanit a bejt nezávislí jako na Západě, (kde mimochodem tou dobou už nikdo dávno nehajloval a ne díky Rusům) tak tady dneska asi píšem azbukou a poroučíme větru dešti.
Královna
05.03.2007 14:02
to březenský: Jen padesátý léta? Co po roce 68? Já si moc dobře pamatuju, jak babičce na výslechu v roce 1983 hrozili vyhozením z práce, pokud nepřemluví dceru, aby okamžitě odešla z práce farářky. A to je jen úplná blbinka.
Danka, web
06.03.2007 16:43
Mi se už nechce číst ty komentáře, možná už to tu někdo psal, ale na té Thálii bylo docela nevhodné, že to řekla, když tam s ní (nebo někde poblíž) stál nějaký ruský kolega. A navíc je to zase ta generalizace, kdyby někdo na předávání Oskarů řekl, že Čecháčci jsou zapšklí pitomci, tak by se nám to asi taky moc nelíbilo a čím jsme si to zasloužili. A stejně tak čím si to zasloužili ti Rusové, myslím třeba ty, kteří v 68 ještě nebyli na světě nebo byli malé děti nebo byli pronásledovaní antikomunisti?
Marek D / Bowen, web , fs.marek(zavináč)gmail.com
18.07.2008 21:55
Ackoli tento blog nectu, a zavital jsem na nej uplnou nahodou, dosel jsem az sem. Souhlasim s tebou Zuzko, Komunismus je hnus a nic vic... Nesouhlasim ale s tim odsusovat takto i Rusky lid, vetsina z nich na Komunismu zadny podil nemela. Nechapu nektere vulgarni a jine komentare, celkem by mne zajimalo co si tito lide dokazuji. Marek D, Ústí nad Labem 14let
Vladimir
27.02.2010 16:22
Nechápu co ti tak zlého provedli Rusové, ale myslím, že máš typickou českou povahu. Češi jsou národem, který leze do prdele Američanům a opovrhují Rusku, protože mu závidí pokrok a přírodní zásoby. Měl/a bys vědět, že Rusové nejsou špatní lidé stejně tak jiné národy na světě.
PS. Dej si to dohromady
y, imahotep(zavináč)seznam.cz
11.03.2010 13:30
rusáci jsou skutečně neskutečná svoloč!!je to zlo!!
biby
31.03.2010 13:17
Říkat, že jsou komunisté svině, to je pro svini, tedy parse, urážka. Prase je totiž velice inteligentní živočich, což se o komunistech nedá říci ani náhodou. Proč? Protože zabíjet, týrat a šikanovat lidi jenom proto, že někdo neuznává moje ideály, k tomu se nikdy slušný a hlavně inteligentní člověk, nemůže snížit! Pro takové lidi mám jediný přívlastek, neurvalci.
biby
31.03.2010 13:27
Ještě, jestli bych mohla reagovat na Vladimíra. Budovat socialismus téměř sto let, mít tolik přírodního bohatsvtí a potácet se stále v průměrnosti, to teda já za pokrok v žádném případě nepovažuji, spíše za projev průměrnosti,lenosti nebo neumětelství. Jediné, v čem jsou rusáci dobří, je podrazáctví, konspirace, utlačování malých národů a špionáži. Jinak nestojí za nic! Vladimír bude asi zaslepený komunista, ale to je jeho problém.
jana
10.04.2010 13:15
Rusáci jsou nejlepší.Myslím to s námi daleko líp než USA!!!!
Janek
21.07.2010 02:13
Potkal jsem jednoho anglicky mluvícího týpka který si myslí že češi jsou komunisti..
kačko, neznamená komunista, TAZiK3(zavináč)centrum.cz
26.08.2010 11:26
pokud jde o komunisty, byly, jsou a budou horší než nacisti. mají i víc lidi na svědomí. a pokud jde o stalina... on byl v posledních letech života větší blázen než hitler. dokonce nechal zabít svého lékaře protože si myslel že ho chce zabít. rusové a němci byly okolo druhý světový kamarádi... ale pak němci začali chtít víc a proto se rusové dostali do války. ale jsou i rusové kteří trpěli za komunismu... třeba ruští židi... věznění a tak dál
kačko, neznamená komunista, TAZiK3(zavináč)centrum.cz
26.08.2010 11:33
a tak ne všichni rusové sou svině. komunisti sou i číňani a třeba chen co hraje v křižovatce smrti byl donucen čínskou komunistickou vládou (nebo to udělal z vlastní vůle?) k veřejnému vyjádření že má rád komunisty. nejsem si ještě jistý. ale pokud někdo vi jak to je tak čekám:) ale určitě jsou i rusové a číňaní co nemají rádi komunismus. vzpomeňme na ty studenty v číně která tam zabili... prostě komunisti jsou svině, ale ne všichni rusové:)
Loki
10.09.2010 13:53
Někdo, kdo prohlásí o nějakém národu že je svině si nezaslouží ůctu, natož nějaké ceny.Že byli komunisti svině souhlasím,členem nějaké strany se stáváte a to většinou dobrovolně.Ale národ kde se narodíte si nevyberete.
market, marketamullerovamm(zavináč)seznam.cz
10.01.2012 20:18
Zuzi,naprosto tě chápu,mám naprosto stejné pocity s mou bábinkou.Věděla jsem,že je zarytá komunistka a taky ji svým způsobem chápu,protože museli odejít z Řecka celé rodiny a užili si stršné chvíle,ale raději jsem na téma komunismus raději ani nenevazovala rozhovor.Když teď zemřel V.Havel tak mi babička řeka umřel Havel viď?Já na to,to ano,měla jsem ho ráda a mrzí mě to.Ale on nechtěl komunisty,No já taky nechci komunisty a jsem špatná?Měli jste vidět co následovalo,ona mě snad přestala mít ráda,hrozně jsem v jejích očích klesla ač mě měla do té doby strašně ráda.Prostě oni se měli za komunismu nejlíp,měli všechno co potřebovali a nenašla by naprosto nic špatného,tak mi jen dokázala,že komunismus bylo vymývání mozků,což můžeme názorně vidět v Koreji ach jo :O(
Zuza
14.01.2012 11:26
Ahoj Market,
děkuju za komentář - politika je stejná jako náboženství v tom, že většinou jiná víra rozvrací vztahy a dělí nesmiřitelně lidi. Je mi líto, že ses své babičky dotkla - z tohoto důvodu já se svou babičkou toto téma vůbec neotevírám, protože by to mohlo být to poslední, co bychom si řekly. Babičky jsou ve svých úsudcích strašně definitivní (alespoň z mé zkušenosti) a jednou větou dovedou smést ze stolu všechno hezké spolu se vším ošklivým a nezbyde nic. Držím palce, ať ta tvoje babička není tak kategorická jako ta moje a váš vztah zůstane hezký jako dřív.
Archiv